keskiviikko 16. maaliskuuta 2011

Kundservice

Försaljare=Myyjä - Esteri
Kund=Asiakas - Terhi

Klädaffär

Försaljare: "Kan jag hjälpa dig?"
Kund: "Tack, gärna. Jag söker jeans."
Försaljare: "Vad säger du om de här jeans?"
Kund: "Har ni någon annan färg?"
Försaljare: "Vad tycker du om den här färgen?"
Kund: "Ja, färgen är bra. Vad kostar den?
Försaljare: "59 euro. Vill du prova?"
Kund: "Ja, gärna."
Försaljare: "Vad är din storlek?"
Kund: "Min storlek är 36."
Försaljare: "Här var så god. Provhytten finns därborta till höger."
Kund: "Tack."

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Försaljare: "Vad tycker du om jeans?"
Kund: "De är fina. Jag tar dem."
Försaljare: "Och något annat?"
Kund: "Nej tack, det är bra så här."
Försaljare: "Det blir 59 euro."
Kund: "Med kreditkort, tack."
Försaljare: "Och underskriften här, var så god."
                 "Vill du att jag sätter jeans i en påse?"
Kund: "Ja, Tack."
Försaljare: "Var så god och välkommen åter!"
Kund: "Tack och hej!"

Sanastoa:

klädaffär=vaatekauppa
prova=sovittaa
storlek=koko
en provhyt=sovituskoppi
därborta=tuolla
kreditkort=luottokortti
underskriften=allekirjoitus
påse=pussi


3 kommenttia: